söndag 16 mars 2014

Första kvällen & York

Igår kom vi fram till Ossett vid sju-tiden, Pauline mötte upp oss och tog oss hem! Haha Cornelia sprang fort till höger sida av bilen och skrek "I'm sitting in the front!", tills hon insåg att det var förarsidan hehe. Pauline är för himla rar och tar mycket väl hand om oss. Vi skrattar med (åt) varandra hela tiden!

Vi upptäckte inte att wifi fungerade här förrän nu ikväll, därav sent inlägg, sorry trogna läsare </3.

Imorse vaknade vi kl.06 av fåglarna som kvittrade, kan jämföra känslan man fick då med hur man känner när man hör fiskmåsarna i Öregrund sent i september... Vi sover i varsitt rum, Cornis var lite harig nu inatt när det blåste, får se om hon kommer smygandes in till mig kommande nätter.

Idag åkte vi in till York, det är den näst viktigaste kristna staden i England, enkelt förklarat. I York fanns det otroligt söta små butiker, vi fick bland annat se när de gjorde fudge (fick smaka också och de var fasansfullt goda), Cornelia köpte en skylt i en liten inredningsbutik, "All you need is love and a cat". SÅ många roliga skyltar det fanns i den butiken, haha åh vad vi skrattade. Det fanns butiker med stora tårtor gjorda av tvål och allt jag vet inte vad!! Vi var riktiga svenska turister i en butik också när vi sjöng med då ABBA-låtar spelades hehe.. Det fanns allt från marknader till fina designbutiker! En enkel kopia av kinesiska muren fanns det också.


Tengils tempelområde


Haha ALLTSÅ igår. Jag åt äggmacka till frukost, lite fries med pepparketchup (onödigt vattning k-chup men den gick ner) på Arlanda, fick en wrap på första planet, åt macka på flygplatsen i München, fick macka på planet till Manchester, chips på bussen på väg till Osset, sedan fish&chips till middag (Yorks landskapsrätt så det var ett måste). Ursäkta, men jävlar vad ont i magen jag hade. Helt dåsig och snurrig på kvällen. Ska försöka hålla mig undan onyttig mat och mackor för resten av veckan, mår INTE bra av det haha. Såg hundra procent ut som att jag var gravid igår kväll, my god vad full och svullen min mage var.

Vi har gjort så mycket mer idag MEN imorgon ska vi upp tidigt så bäst att sova nu, hörs imorgon bröder.

/Ebba

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar