lördag 22 mars 2014

Fredag & lördag

Nu har jag lite att berätta om vår fredag och lördag här i England!

I fredags hade vi ingen skola eftersom hela gruppen skulle in till Leeds. Vi åkte dit i en dubbeldäckare, en självklarhet när man är i England ;) Vi var på Leeds city museum, där fanns det allt möjligt att kolla på. Vi var dock bara på museet i cirka en timme sedan var det fri tid. Jag och Ebba gick direkt och åt lunch, vi gick förbi flera ställen men tillslut valde vi bara ett ställe helt slumpmässigt, och det visade sig vara en jättestor restaurang! När man kom in blev vi skickade till nedervåningen, där stod menyn på en avgångs tavla som på en flygplats, sedan gick man igenom ett låtsas flygplan typ vidare ner till restaurangen. Väl där nere fanns det all möjlig sorts mat, det var en stor buffe. Det fanns indisk, japansk, kinesiskt, amerikanskt, italienskt and so on. Det fanns även ett ENORMT dessertbord. Vi satt där i nästan två timmar tror jag, sedan traskade vi vidare. Vi gick in på en stor primark, och sedan på poundland igen. På poundland kostar allt 1 pund (10kr), helt fantastiskt! Vi besökte även ett stort köpcentrom som heter Trinity. Där fanns alla möjliga butiker, bland annat Hollister, VS, Primark, Urban Outfitters och New look osv. Jag har shoppat för ca 1000kr tror jag, och jag har fått en hel del. Jag har köpt en stickad tröja, linne, en topp, två par tofflor, två par skor (virkade ballerina i svart och vit), en freebra, 21 par strumpor, 14 trosor, 1 bh, en kjol, en väst, en kappa, lösögonfransar, eyeliner, ansiktsmask, rengörings servetter för ansiktet. Sjukt nöjd!

Vi kom tillbaka till Ossett runt 7-tiden igår kväll, då hade Pauline lagat en supergod middag. Vi år kyckling med potatis och broccoli och morötter. Jättegott var det! Vi gjorde oss sedan iordning för kvällen. Vi gick hem till the Uptons (en annan värdfamilj) och drack vin med deras dotter, son och sonens kompis, sedan åkte vi till the city centre och gick ut på en pub där de andra var. Väl på puben hade vi otroligt roligt, alla dansade och hade det roligt tillsammans. Till och med våra kära lärare visa sina dancemoves.

Idag har vi spenderat hela dagen utomhus, vi åkte till Haworth, en känd by som låg cirka en timme från Ossett. Där strosade vi runt på gatorna, åt en god lunch och var inne på ett museum. Vi kom hem för ett tag sen, så nu sitter jag i soffan och dricker en kopp te. Vi ska snart börja göra oss iordning för kvällens Farewell Party. Veckan har gått för fort, varken jag eller Ebba vill hem än. Vi har redan börjat smida planer för ett återbesök... Jag älskar England!

Jag lägger upp bilder senare, jag har inte tid nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar